Cred
că un model bun al gândirii e fizica. Genul raționamentului după primul principiu. |
Cele 5 cerințe pentru școala sau universitatea din sec. 21 (partea 2)
Și cum ”casa„ lui Elon Musk este TESLA și SpaceX atunci această școală își are sediul în una din sălile de conferințe din cadrul organizației lui Musk.
Pe lângă cei 5 copii a
lui Elon Musk aici mai învață și copiii angajaților de la SpaceX și TESLA.
”Familia” extinsă de la ”Ad Astra” numără doar
40 de elevi, între 7 și 14 ani iar
bugetul anual alocat de Elon Musk, pentru un an școlar la ”Ad Astra”, este ½ million
$. Evident că este un buget generos dar nu acești bani fac diferența la ”Ad
Astra”.
Vorbim, așa cum am promis (aici) de specificațiile (5) unei școli sau universități pentru secolul 21 în finalul
articolului. Aceste specificații fac diferența indiferent unde se află școala și ce buget are.
Ce anume o să facă
copiii de la ”Ad Astra” după 14 ani?
Răspunul
pare să fie: Antreprenoriat!
Școala are propria
unitate de monedă, „Astra”, pentru a promova antreprenoriatul.
Copiii sunt învățați
despre roboți, despre inteligența artificială, despre etică. etc. Ei sunt încurajați să învețe și să lucreze în acele echipe unde ei găsesc un sens, o
semnificație.
Unii fac roboți, alții fac pagini web, etc. Au loc diverse ”trocuri”,
schimburi în natură, gen: vă dăm roboți dar ne faceți site-uri, sau prăjiturele, etc.
La ”Ad Astra” nu se
învață limbi străine.
Motivul este simplu. Există deja sisteme avansate pentru traduceri
care reproduc cu mare fidelitate amprenta vocală umană, vocea, și care fac
traducerea cu un decalaj de timp imperceptibil.
Rezultatul?
Copiii se pot înțelege între ei.
Nu mai există bariera de limbaj
iar copiii din Japonia, China, Rusia. Europa,
America pot comunica între ei fără probleme.
Care sunt cele 5
specificații ale școlii sau universității din secolul 21?
- Învățământul nu mai poate să fie un monopol al școlilor
formale sau non-formale. Elon Musk și-a retras cei 5 copii de la sistemul
privat de educație și i-a adus în cadrul propriei organizații. Dar organizațiile,
indiferent de natura lor – organizații non-profit, agenții guvernamentale,
firme, etc. – trebuie să devină instituții de predare și învățare.
- Școala din sec. 21 oferă elevilor motivația de a învăța
dar și disciplina învățării continue. Fără această motivație viitorul
adult va eșua în carieră în mod ciclic, repetitiv.
- Școala din viitor este a implicării. "Vorbeşte-mi şi o să uit, arată-mi
şi-mi voi aminti, implică-mă şi voi
înţelege." Unitatea de măsură ”Astra” , pentru antreprenoriat,
la școala ”Ad Astra”, evaluează implicarea și nu reproducerea unor
cunoștințe din amintiri.
- În măsura în care am trecut de la Galaxia Gutenberg
direct în Ciberspațiu și ”alfabetizarea” universală trebuie să treacă la un nou nivel.
- Accesul la educație trebuie să fie universal.
PS
June Cohen, angajatul nr. 5 la TED, a lansat discuțiile TED pe Internet și a condus operațiunile media ale organizației pentru a deveni una dintre cele mai recunoscute branduri de conținut din lume. June în cadrul unei expuneri, la un summit guvernamental din SUA, a făcut o prezentare cu următorul titlu: ”TED: Universitatea secolului 21?„ Și prin câteva articole, pornind de la filme TED și TEDx ne propunem să vedem despre ce este vorba.