20200101

Noua ”Alfabetizare” ANIMA


Uba, OMUL PREISTORIC, a încercat toată ziua să prindă pește pentru ca familia lui să nu moară de foame. Și cum vremea era din ce în ce mai rea Uba se retrage în peștera din apropiere.
Aici el observă câteva desene pe pereții peșterii. Un desen reprezenta o căprioară. Un alt desen reprezenta un fel de zeitate. Al treilea desen înfățișa un bărbat ținând un băț lung. La capătul acestui băț era un pește. Și astfel Uba a fost inspirat de un desen. Cu ajutorul acestui desen Uba a știut ce și cum să facă să prindă peștele cu un băț ascuțit. Spre seară Uba s-a întors la familia lui cu mulți pești prinși doar cu un băț ascuțit. Familia lui Uba a fost salvată.

În timp, odată cu apariția muncilor agricole numărul informațiilor crește iar o simplă pictogramă nu mai poate satisface nevoia de cunoaștere, de supraviețuire a noilor generații. Nepoții și strănepoții omului preistoric Uba trec în jocul vieții planetare la ”Next Level”.

Se inventează alfabetul. Litera A este imaginea boului - „alef” (denumire păstrată în alfabetul ebraic din zilele noastre). La greci și romani „alef” se transformă în „alfa” și de aici avem sunetul A. Litera B reprezenta inițial o casă şi se citea „bet”. Litera fost preluată de greci sub forma „beta” şi de romani ca „b”. Prin alăturarea celor două litere greceşti, alfa şi beta, a luat naştere cuvântul „alfabet”. Şi celelalte litere reprezentau iniţial un obiect sau animal, dar cu timpul au ajuns să desemneze doar un sunet.

Iată așadar cum imaginile se ”condensează” într-o famile de litere ”alfabet” doar pentru simplul fapt că avem de ”procesat” un volum mai mare de informații. Prin această ”codare” și prin mașinăria lui Gutenberg, un fel de multiplicator de tip xerox, apar primele cărți și foarte curând prin intermediul manualelor apar primele școli. Alfabetul este democratizat. Într-o perioadă scurtă 1500-1650 Vestul preia conducerea.

În Brașov în perioada 1556-1583 diaconul Coresi tipărește în Șchei primele cărți de circulație în limba română.

China și Islamul care au pierdut ca prin farmec supremația într-o perioadă așa scurtă 1500- 1650 așteaptă și azi vremuri mai bune. Ei din motive doar de ei știute nu doresc să înțeleagă adevăratele mecanisme ale puterii. Pe moment China și islamul sunt sub vremi. Vrem sau nu vrem viitorul aparține acelora care înțeleg cum vremurile se schimbă și cum vine nevoia unei noi alfabetizări peste noi ca un adevărat tzunami.

Școala ANIMA ca cântecul cocoșilor doar anunță zorii unei noi ere. O nouă zi, o nouă eră începe în mod practic prin noua alfabetizare. Informațiile care vin spre noi ca și valurile de tzunamii se pot ”administra” doar printr-un nou mod de gândire.

 Art. de Tibi Ruczui, Fondator AnimaSchool

PS ANIMA aduce acest nou mod de gândire în care pilonul A de susținere prezintă noua alfabetizare. Mulți văd ANIMA ca pe un fel ”alfabetizarea” digitală. E cu mult mai mult de atât.