20190726

Conceptul japonez Kaizen pentru îmbunătățirea continuă a discursului în format TED

În pregătirea discursului TED ameliorările, mici și marginale, pe baza conceptului Kaizen, pot aduce rezultate spectaculoase. 

Conceptul ameliorării continue ține de managmentul de nivel strategic. Acest concept se diferențiează de altele mecaniciste. 

În cadrul conceptului Kaizen avem un proces standardizat, pe 9 puncte cu care operăm în cadrul unui singur ciclu timp de 9 zile consecutive.   
După încheierea primului ciclu se face o pauză de 5 zile după care se reia ciclul de 9 zile.

În cadrul unui singur ciclu putem să corectăm, să schimbăm conținutul fiecărui punct de referință până în momentul în care obținem un discurs mai bun. 

Procesul de lucru fiind standardizat avem posibilitatea să măsurăm efectiv numărul de cicluri parcurse. În perioada de pregătire de 6 luni putem să numărăm 10-12 cicluri.  Dacă perioada de pregătire este de  3 luni o să parcurgem doar 5-6 cicluri. 
Ideea aici este că dacă nu măsori atunci procesul de pregătire se va face în mod aleator, haotic, cu foarte mari emoții, în final, pe scenă. 

Un alt element în Kaizen este comparația. În sală putem avea 100-1.000 de persoane și asta este în funcție de organizatorii de la TEDx.
În sala ”online”, pe pagina oficială TEDx, ce are în prezent peste 19.000.000 de abonați, avem un multiplu de 2x, 10x, 100x, etc. de persoane care ne urmăresc virtual. 

Aici, în sala online, nu există aplauze, ovații dar există voturi negative, pozitive și comentarii pozitive, negative. 

Cum măsurăm un  discurs TED de calitate?
Un discurs TEDx de calitate înseamnă să avem zero voturi negative, zero comentarii negative. Cum ajungem aici? Prin comparație. Există la 3.000 de vizualizări, zero voturi negative și zero comentarii negative. Dacă da atunci avem un discurs TED sau TEDx de calitate. 

Un alt element în Kaizen este inovația. Ce înseamnă inovația? Să învățăm din greșeli. 
''Nu am dat greş, ci pur şi simplu am găsit 10.000 de idei care nu funcţionează'', Edison. 
Este minunat când un speaker cere asistența unui mentor dar și mai bine este când speakerul ascultă cu mare atenție observațiile făcute de mentor și de echipa curatorială. Atât mentorul cât și echipa de la TEDxBrasov au un sistem de feed-back extrem de riguros, sofisticat chiar,  iar vestea bună aici este că sistemul este prietenos. 

Ultimul aspect în Kaizen este repetiția
Așa cum subliniează în acest interviu audio Lavinia Chițu, repetiția este esențială. 
Unul din speakerii mari de la TED - Jill Botle - și-a repetat discursul de 400 de ori.
În final
Poate că nu o să ai un discurs foarte bun 

dar mergând pe această cale Kaizen 
o să ai un discurs schimbat în bine, armonios.