În secolul 20 școala punea accent pe lucrul bine făcut.
Lucrul bine făcut a rămas un deziderat și în secolul 21 dar nu pentru oameni ci pentru mașini. Și e adevărat, mașinile robotesc din ce în ce mai bine, au o productivitatea din ce în ce mai mare.
Pe ce anume pune accent școala în secolul 21?
Pe creativitate.
Cât ne costă dacă nu adaptăm teoriile educaționale la nevoile curente ale societății?
Sigur că această mutație, de secol 21, de la productivitate la creativitate, va mai da bătăi de cap părinților, profesorilor și în general educatorilor. Adaptarea profesorilor va avea un preț, chiar pipărat, așa cum ne arată Adam Grant în discursul de la TED postat aici mai jos.
Cum recunoaștem elevii originali?
Însă elevii și studenții din generațiile Z și Alpha sunt originali, nonconformiști, și au idei noi pe care le pun în practică. Ei par că nu au acele blocaje emoționale pe care merg generațiile trecute ca și pe banda rulantă de hamster.
Ei, elevii originali, sunt atenți la acele idei, nu neapărat noi, care au un potențial de creștere pe noul sol al realității din secolul 21.
Școala responsabilă
Adam Grant aduce prin acest TED Talk un soi de gerovital mental dar mai ales spiritual tuturor acelora încearcă să se adapteze din răsputeri la cerințele unei școli responsabile de secol nou.
(un art. inspirat de dr. prof. Manuela Prajea
și redactat de Tibi Ruczui, Curator TEDxBrasov)
