20190217

Nu e vorba de reforma educației matematice

Nu e vorba de a reforma educația în matematică.
E vorba, susține la TEDxOxford, dr. Jo Boaler, de a vedea ce spune neuroștiința despre creier.

Ce ne spune neuroștința?
Cu mesaje potivite, transmise către elevi și cu o educație care nu penalizează greșeala ci chiar o încurajează pentru ca elevul să învețe din greșeli putem să obținem performanța în orice domeniu.

Concluzie
În concluzie fiecare profesor sau părinte are de rezolvat, în materie de predare, nu numai partea de IT care e destul de vastă și care practic se mărește zi de zi ci și partea științifică din domeniii diverse. 
Aici am exemplificat, prin discursul  ținut de dr. Jo Boaler, la TEDxOxford, doar neuroștiința. 

8.000 discipline academice
În fapt e vorba de multe discipline. Neuroștiița e doar o disciplină. Și cum în lume există peste 8.000 de discipline ne dăm seama de amplitudinea provocărilor. Dacă scădem neuroștiițna mai rămân 7.999 discipline.
De reținut că numărul disciplinelor cu caracter academic este într-o continuă creștere. Sigur că nu toate disciplinele pot fi integrate în domeniul educației. Dar toate disciplinele au rang academic, trec prin școală.

Avem în față acel șarpe care-și mușcă singur din coadă.

Și avem de rezolvat un nod gordian
Cum îl rezolvăm? Prin interdisciplinaritate? Prin multidisciplinaritate? Prin pluridisciplinaritate? Aceste abordări se utilizează masiv în lumea academică.  Întâlnim educatori de ”vârf” care se ”reunesc” și apoi transmit lumii o nouă ”viziune” despre educație. Problema este că prin aceste abordări (menționate mai sus) în cele din urmă cercul se închide și ajungem acolo de unde am plecat. Deci nu e vorba de reforma educație matematice sau a educaței. E vorba doar de o banală iluzie cu pretenții academice și de care lumea e plină. Avem mulți reformatori dar avem și mai mulți idealiști fie ei și pragmatici sau doar avem reformatori care se agață de turla unei ”bisericuțe” și provăduiesc de acolo școala IT din nori. 

Despre ce e vorba?
E vorba de a adopta o nouă metodă de cercetare care e ”extraterestră” sau care nu face parte din peisajul de cunoaștere din sec. 21.
(prin deducție logică tocmai am afirmat că în acest secol nu o să avem o reformă a educaței. KEEP CALM and EXPLORE ON)
(un art. inspirat de dr. prof. Manuela Prajea 
și redactat de Tibi Ruczui, Curator TEDxBrasov)